Mulig jeg er litt anderledes skrudd sammen enn de andre debatantene her, men jeg oppfatter ikke Kjetils forslag som en kritikk av nåværende praksis i forbundet.
Det er den mest korrekte tolkningen.
Å få et tingvedtak på at referansekatalogen skal følges av forbundet, synes jeg er framtidsrettet, forebyggende, og smart.
Takk for det...
Referansekatalogen sier at skjemaer (dokumenter som ikke først og fremst skal publiseres, men er tenkt å endres og kanskje returneres) fortrinnsvis skal publiseres elektronisk på nett, ellers skal ODF brukes. Det er vel stort sett der det syndes i NBF. Men hvis jeg har rett vil vedtaket også binde klubbene siden regler for NBF ikke bare gjelder administrasjonen i forbundet og forbundsstyret. Der finnes det en del flere eksempler på at invitasjoner sendes ut som Word-filer og resultatlister sendes ut som Excel-filer.
Skrekkeksempelet stammer fra noen år tilbake, før ADSL ble utbredt og jeg selv satt med ISDN som internettforbindelse.
Innbydelse med Stavanger BS sin logo i Microsoft Word-format: størrelse 17 MB.
Konvertert til PDF ble størrelsen noen hundre kilobyte.
Jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte på å laste e-posten, men jeg husker jeg ble litt forbannet når jeg oppdaget årsaken til at det tok så lang tid.